Tijd voor jezelf

​​​​​​Tijdens dit retreatweekend van 10 t/m 12 september sta JIJ centraal! Drie dagen van rust, ontspanning en innerlijke groei, waarin jij weer in je kracht komt te staan.
Na dit weekend ga je naar huis met nieuwe kennis en inzichten en weet je hoe jij fysiek, mentaal en energetisch spanningen los kunt laten, in balans kunt komen en dit vast kan houden. Lees hier hoe je kunt herkennen dat je (hormonaal) uit balans bent en/of stress ervaart.

Het volgende staat tijdens de retreat ingepland voor jou:

🧘🏽 Yogalessen
🥑  Een inspirerende en gezonde kookworkshop
💚 Ademhaling en meditatie sessies
🔥 Een kampvuursessie
 🌱 In contact komen met jezelf en de natuur
🌹 Een groep met alleen vrouwen
🍃 En er is voldoende tijd en ruimte voor jezelf, stilte en bezinning..

Je ontvangt een inspirerend boekwerk, zodat je alle gegeven informatie in je dagelijks leven kunt blijven toepassen.

Boek de retreat door een accommodatie te selecteren en in het boekingsproces de extra 'Flowing-in Retreat' bij te boeken.

Boek de retreat
 
Bekijk het programma
 
 

De organisatoren

Ingrid Walstra
Moeder van twee prachtige kinderen, yogadocent. In mijn studio geef ik integrale (hatha) yoga waarbij de ademhaling centraal staat. Door de combinatie van yogahoudingen en meditatiesessies ervaar je dat je dichter bij jezelf komt en op een diepere laag zowel fysiek, mentaal en emotioneel spanningen kunt loslaten. Ik ben gespecialiseerd in hormoonyoga en ben holistisch vrouwencoach in hormonen en leefstijl volgens Ayurveda en coach vrouwen met een zwangerschapswens d.m.v. vruchtbaarheidsyoga en vrouwen die meer hormonale balans wensen. Ook geef ik zwangerschapsyoga en je kunt bij mij 1-op-1 een holistische ontspanningsmassage (met gebruik van essentiële oliën) of healingsessies boeken. Bij zowel de massage als healing worden fysiek, mentaal en in je energetisch lichaam blokkades opgeheven en zal energie weer voelbaar stromen.

Janne-Marij Wolterink
Ook moeder van twee prachtige kinderen en werkzaam als natuurgeneeskundig therapeut. Ik ben gespecialiseerd in stress en de invloed hiervan op je hormonen met betrekking tot voeding, leefstijl en stress release. Daarnaast ben actief als zwangerschaps-/hypnobirthing coach. Ik werk op een holistische wijze, dit zorgt voor het activeren van het zelf herstellend vermogen van het lichaam, bewustwording in heling en ontwikkeling van innerlijke groei. Als natuurgeneeskundig therapeut maak ik gebruik van verschillende technieken en methodes waaronder; bioresonantie, voeding- en leefstijl advies, inzetten van supplementen, kruiden en frequentie middelen, op maat gemaakte voedingsplannen (metabolic balance), auriculo acupunctuur, holistische massage, innerlijk kindwerk, ademhalingssessies en trauma & stress release. Ieder persoon is uniek, dus geen behandeling is hetzelfde. Aan de hand van een anamnese en een meting kijk ik welke behandeling iemand nodig heeft en pas deze toe.

Boek een retreat
 
Retreat
 

Bekijk de Flowing-in Facebookpagina 

flowing in
 

Het programma

Vrijdag
We ontvangen je tussen 16:00 uur en 18:00 uur. Er is nu ruimte om elkaar te leren kennen. Na het eten is er tijd voor een ontspanningssessie om de dag fijn af te sluiten.

Zaterdag
Zaterdagochtend beginnen we met een uur yoga, om vervolgens te genieten van een gezond ontbijt. In de ochtend wordt er een informatieve workshop gegeven over wat stress is, wat dit met je lichaam doet en hoe je d.m.v. leefstijl en voedings aanpassingen meer in balans kunt komen.

Daarna bereiden we samen een heerlijke lunch voor. Na deze gezamenlijke lunch kun je even helemaal tot jezelf komen, door bijvoorbeeld te wandelen, kanoën, suppen, fietsen in de Twentse natuur of kiezen voor een holistische massage of healing.

Het diner ga je zelf voorbereiden, hiervoor ontvang je van ons gezonde, makkelijk te bereiden recepten. Je kunt ook gebruik maken van de verschillende restaurants op het park. Na het diner is er een kampvuursessie, waarbij we oude patronen en gedragingen die ons niet langer helpen loslaten en nieuwe intenties voor in ons dagelijks leven toelaten.

Zondag
Zondagochtend starten we de dag met een stiltewandeling, waarbij we gebruik maken van de kracht van ademhalen door het harapunt; een belangrijke bron van kracht, rust en stabiliteit. We ontbijten daarna samen. Na het ontbijt is er een visualisatie activiteit, waarbij we onze nieuwe intenties, die we bij de kampvuursessie hebben opgedaan, vormgeven.

Vervolgens krijg je tijd om je lunch klaar te maken. Voor deze lunch ontvang van ons opnieuw een aantal gezonde, makkelijk te bereiden recepten. En ook nu kun je kun gebruik maken van de verschillende restaurants op het park. Aansluitend genieten we ruim anderhalf uur van een ontspannen yogasessie en meditatie. Tegen 16:00 uur nemen we afscheid van elkaar.

Boeken
 

Boek een huisje of een tent

Boek een retreat door een accommodatie te selecteren en in het boekingsproces de extra 'Flowing-in Retreat' bij te boeken.

 

Stap uit de sneltrein

Als je voelt dat je uit balans bent en misschien een langere tijd in een stressvolle situatie verkeert, stijgen de cortisolwaarden in je lichaam. Je lichaam blijft dan de hele dag cortisol produceren en je komt in een soort sneltrein terecht. Het wordt vaak moeilijk om uit die trein te stappen, een pauze in te lassen en rustmomenten te creëren. Op fysiek, mentaal en energetisch niveau ontwikkel je (steeds meer) symptomen zoals hieronder beschreven:

Fysiek niveau:

  • Hoofdpijn
  • Gespannen schouders
  • Hartkloppingen
  • Versnelde ademhaling
  • Rugpijn
  • Maag- en/of darmklachten
  • Eczeem
  • Verminderde weerstand

Mentaal niveau:

  • Een slechte concentratie en weinig interesse hebben
  • Nare dromen
  • Laag zelfbeeld
  • Snel geïrriteerd zijn
  • Piekeren
  • Angstig
  • Weinig tot geen zelfvertrouwen
  • Stemmingswisselingen en somberheid

Energetisch niveau:

  • Snel uitgeblust
  • (Over)vermoeid

Ervaar jij (langdurige) stress? Ben jij bewust op zoek naar meer rust en balans?

DAN IS DIT ECHT EEN WEEKEIND VOOR JOU!

Tijdens ons retreatweekeind geven wij jou de tools voor meer rust en balans in je dagelijks leven. We doen dit door bewust stil te staan bij een gezonde leefstijl op het gebied van voeding, beweging en loslaten door fysieke, mentale en emotionele ontspanning.

Boek een verblijf

Hier kan je ons vinden: